ESTRENA DEL DOCUMENTAL “MEMÒRIES D’EXILI: TERESA JUVÉ” (Palau Alòs, Barcelona. 19.06.2018)

19 de juny de 2018, Barcelona

El passat dimarts 19 de juny es va presentar al Palau Alòs de Barcelona el documental “Memòries d’exili: Teresa Juvé” en el marc del dia mundial de les persones refugiades. L’estrena va comptar amb la presència de la seva protagonista, que als 18 anys, el 1939, va haver d’exiliar-se a França on va ser retinguda a un centre de dones del centre del país. Més tard va poder instal·lar-se a Tolosa de Llenguadoc amb la seva família, on en una França dominada per les tropes alemanyes, va esdevenir membre de la resistència francesa i va estudiar llengua i literatura occitana.

Teresa Juvé ja va deixar testimoni d’aquestes vivències al llibre biogràfic L’aiguamort a la ciutat (publicat per Rúbrica Editorial), en el qual s’ha basat aquest film coproduït entre la Fundació Paco Candel i la Fundació Pallach.

Posteriorment va tenir lloc una taula rodona moderada per la Carme Arenas, (PEN Català) amb la presència de la Teresa Juvé, Salem Zenia (escriptor amazic) i una representant de la xarxa Asil.Cat

Va ser un acte molt concorregut i es posà de rellevància la importància de reflexionar sobre el present.