ESTRENA DEL DOCUMENTAL “MEMÒRIES DE L’EXILI: TERESA JUVÉ” A L’EMPORDÀ (Palafrugell. 04.10.2018)

04 d’octubre de 2018, Palafrugell

El passat dijous 4 d’octubre es va presentar al Centre Municipal d’Educació de Palafrugell el documental “Memòries d’exili: Teresa Juvé”.

Posteriorment va tenir lloc una taula rodona amb la presència de la protagonista, Pere Baltà (director de la Fundació Paco Candel) i Josep Maria Soler (president de la Fundació Josep Pallach).

Fou un acte molt emotiu, “una lliçó de vida”, deien els presents a l’acte. Quin exemple millor per plasmar el drama de l’exili i dels refugiats? I és que la petita figura de la Teresa Juvé, amb la seva senzillesa i naturalitat, va anar creixent per moments i colpint a tots els assistents: “jo no he fet res extraordinari, és la vida”, deia la Teresa. Història viva, present, retalls d’una vida llarga i plena, exemplar en molts sentits, són el que ahir el públic, que gairebé va emplenar la sala d’actes del CME de Palafrugell, va tenir el privilegi d’escoltar i visionar, a través del magnífic documental del director Enric Asensio.

Valentia i intel·ligència, sensibilitat i compromís social, lluita i treball, consciència i solidaritat…. uns retalls d’història vius, una lliçó de vida que ens ha de donar força en la llarga marxa cap un món més civilitzat i més just.

L’acte va comptar amb una exposició d’il·lustracions de Joan Antoni Poc –JAP- que va posar l’apunt en la situació actual de l’exili i els refugiats; i que es podrà visitar al Centre Municipal d’Educació durant tot el mes d’octubre.