PRESENTACIÓ DEL DOCUMENTAL “MEMÒRIES DE L’EXILI:TERESA JUVÉ” A LA CASA DE CULTURA DE GIRONA (Casa de Cultura de Girona. 13.12.2018)

14 de desembre de 2018, Girona

Dijous 13 de desembre es va presentar el documental d’Enric Asensio “Memòries de l’exili: Teresa Juvé” a la Casa de Cultura de Girona.

L’acte conduit per David Pagès i Cassú va comptar amb una taula rodona amb la protagonista del documental Teresa Juvé, i els presidents de les Fundacions Josep Pallach i Paco Candel. Josep Maria Soler va explicar als assistents el procés d’elaboració del documental, així com també de la Proposta didàctica que s’ha editat; i la possibilitat que a partir d’ara pugui utilitzar-se com a material d’ús educatiu i cultural. Pere Baltà va parlar dels lligams del llibre Aiguamort a la ciutat de Teresa Juvé en el que s’ha basat aquest documental i que va publicar la seva editorial, així com també el vincle amb la Fundació que presideix i l’obra de Candel Els altres catalans. L’escriptora Teresa Juvé va poder estendre algunes de les vivències que, als 97 anys, explica amb lucidesa al documental.

La quarantena d’assistents van seguir amb atenció el relat de l’exili i van participar al debat. Entre els assistents es trobaven la Delegada de Cultura de Girona Carme Renedo, la Vicerectora de la Universitat de Girona Sílvia Llach, en representació dels Serveis Territorials d’Educació Pere Costa, Albert Quintana del Moviment de Renovació Pedagògica, les autores de la Proposta didàctica de la Fundació Josep Pallach, Roser Bagué i Isabel Antúnez; i acompanyant la Fundació Paco Candel, Júlio Baños en absència del director del documental que no va poder assistir per motius de salut.