Des de bon principi la família Pallach va col·laborar amb la proposta, vehiculant que la Fundació portés el nom de Josep Pallach; el record de les seves idees, de la seva tasca pedagògica i del seu compromís social constitueix un vertader punt de trobada.

ELS NOSTRES INICIS

La Fundació és un projecte nascut – com Pallach – a l’Empordà i per a tot el país, pensant que l’educació és tasca de tots; per això donem tanta importància al lema: “Tothom educa, s’educa tothom; Fem xarxa”.

La proposta de Fundació sorgeix de la necessitat de trobar espais estables de transversalitat que, des d’una perspectiva més global, puguin complementar totes aquelles accions educatives que ja es porten a terme des de les pròpies administracions i altres institucions. La voluntat de constituir-nos en fundació – i no en associació – vingué donada bàsicament per dos motius: un més relacionat amb la preservació en el temps de l’esperit fundacional i l’altre per poder garantir una col·laboració com més propera i estreta amb les administracions.

La idea inicial – que data de finals de l’any 2009 – fou ben aviat compartida per algunes institucions, empreses, professionals i persones sensibilitzades en els diversos camps educatius o socials. Algunes d’aquestes persones o institucions en formen part com a fundadors en aportar una part dels mitjans necessaris per al capital fundacional que exigeix la llei; d’altres persones, professionals, empreses o institucions s’hi han afegit – i s’hi continuen afegint – com a voluntaris, col·laboradors, amics o donants. En cap moment la Fundació vol deixar de ser una tasca col·lectiva i oberta a tothom.

EL PER QUÈ DEL NOSTRE NOM

Josep Pallach fou com a pedagog un exemple clar d’aquesta manera global i compromesa d’entendre les coses; i és per això que ens honora moltíssim portar el seu nom. Tanmateix la Fundació s’ubica en terres empordaneses, on ell va néixer i on hi fou enterrat. Desitgem que, d’alguna manera, la seva família – que ens ha autoritzat a utilitzar el seu nom – rebi, de manera ben explícita a través de les activitats de la Fundació, l’agraïment públic i el reconeixement que la figura del Josep Pallach – pedagog – es mereix.

APORTACIONS D’ARTISTES AL PATRIMONI FUNDACIONAL

TOUR VIRTUAL

PER LA COL·LECCIÓ DE PINTURES DE L’EXPOSICIÓ:

” JOSEP PALLACH: PER L’EDUCACIÓ I EL COMPROMÍS SOCIAL “